Min egen bok på Gyldendal Norsk Forlag.

24.09.2012 23:21

Det er med dårlig skjult stolhet jeg kan meddele at til neste sommer kommer en hel bok med mine design på markedet.

Avtalen ble gjort på forsommeren.

Boken vil etter all sannsynlighet komme til å hete "Lekre masker og lekne sting" og den er allerede plukket ut av Hobbybokklubben til å være månedens bok i juni 2013. Det er gull verdt.

Jeg hadde et stort ønske om å velge egen fotograf til boken, og det ønsket fikk jeg oppfylt.

Jeg er så glad for å ha med Anne Helene Gjelstad som fotograf til boken min. 

Boken blir en samling modeller jeg har designet for garnleverandører og ukepresse de siste par årene.

Den vil bli fullspekket med nydelige bilder. Mitt mål er at den også skal fungere som en vakker bok som også de som ikke strikker kan kose seg med.

I sommer har jeg samlet disse, og i løpet av noen flotte sommer- og høstdager har vi tatt nydelige bilder av alle klærne. Vi har hatt et stort crew med proffe modeller, stylister, assistenter mm. Det har vært lange og slitsomme, men utrolig inspirerende, lærerike og morsomme dager med fotografering.

Takk til Ann Kristin (redaktør), Anne Helene (fotograf), Pål (AH's assistent og samboer), Maiken, Malene, Victoria, Thea, Maja + lille Sol, Ella og lille My (modeller) og Thao og Anne Cecilie (stylister). Dere er fantastiske alle sammen!!!

Og med alle regndagene som har vært i sommer føler jeg at noen virkelig holder en hånd over meg og dette prosjektet siden vi fikk perfekt fotovær.

Jeg er kjempefornøyd med samarbeidet med både forlaget og Anne Helene. Vi jobber veldig godt sammen. Jeg føler på alle måter at jeg blir tatt godt vare på og er utrolig takknemlig for at de satser så mye på meg og mitt prosjekt.

Jeg er i disse dager nesten ferdig med å levere alle oppskriftene og gleder meg til vi snart skal begynne å sette boken sammen.
Håper virkelig at den vil bli tatt godt imot av alle dere der ute. ;-)

 


Design: Maria Vinden via Webnode